הילה-בן-חנוך-לוי

קצת עלי

אני הילה (נעים להכיר) ובמשך למעלה משש שנים שימשתי כמשנה ליועץ המשפטי של חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל ובמקביל בשאר הזמן ה(לא פנוי) כתבתי וצילמתי בלוג אופנה בשם "תלתלים".

אחרי כמה שנים שכאלה החלטתי לחבר בין הידע שצברתי בעבודתי במבטחים לחיבה שלי לכתוב באופן קליל ומשעשע וכך נולד "פנסיה בסטילטו" שצובע במחי מקלדת את עולם הפנסיה האפור לורוד מנצנץ.

מעוניינת להיות הראשונה שמקבלת עדכונים, הזמנות והטבות? הרשמי:

פוסטים נבחרים

משיכת קרן השתלמות בקורונה

כמעט מידי יום, מכניסה הקורונה לחיינו שינויים, הגבלות והוראות חדשות. אם יש משהו שהתקופה הזאת מלמדת אותנו בעל כורחנו, זה איך לחשב מסלול מחדש בממוצע של פעמיים בחודש. וגם משרד האוצר ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שותפים לשיעור הזה ושינויים גדולים בענף מתרחשים ברוח התקופה. בתום הסגר הקודם נכנסה לתוקף הוראה במסגרתה הוארכה תקופת "ארכת הביטוח" (תקופה בה נשמרים כיסויים ביטוחיים בקרן הפנסיה גם ללא הפקדות) מחמישה חודשים לשניים עשר חודשים. וכעת הוציאה הממשלה הנחיה דרמתית חדשה שמאפשרת משיכת קרן השתלמות לפני הזמן, כלומר לפני שחלפו 6 שנים ממועד ההפקדה הראשונה. 

איך למשוך קרן השתלמות לפני הזמן ואיזה הקלות ניתנו בעקבות משבר הקורונה

מהי קרן השתלמות

קרן השתלמות היא מכשיר חיסכון לטווח בינוני שככלל ניתן למשוך לאחר שחלפו 6 שנים ממועד ההפקדה הראשונה בפטור ממס (עד גובה התקרה שמעבר לה, במועד המימוש יגבה מס רווחי הון). 

קרן השתלמות יכולה להיות במעמד שכיר עבור עובדים שכירים ובמקרה כזה לרוב המעסיק מפקיד מידי חודש 7.5% מהשכר הקובע והעובד 2.5%. עצמאים יכולים להפקיד אף הם לקרן השתלמות ובמקרה כזה ההפקדה כולה היא על חשבונם אולם הם נהנים מהטבות מס משמעותיות. 

יתרונותיה של קרן ההשתלמות הם רבים בין היתר משום שהיא המכשיר הפנסיוני היחידי כיום שמאפשר משיכה הונית בפטור ממס והטבות מס על ההפקדות. 

מה השתנה הלילה הזה

על מנת להקל על מי שנפגעו כלכלית במשבר הקורונה, פורסמה הוראת שעה שבינתיים תוקפה הוא החל מאוגוסט 2020 ועד פברואר 2021 (עם סיכוי להארכה ככל שתימשך "הקורונה הכלכלית") ובמסגרתה יתאפשר לחוסכים שיעמדו בקריטריונים שנקבעו למשוך את קרן ההשתלמות לפני שחלפו 6 שנים ומבלי לשלם על כך מס שבימים רגילים יכול להגיע גם ל 47%. 

כדי למשוך את כספי קרן ההשתלמות בפטור ממס בטרם חלפו 6 שנים צריך לעמוד באחד הקריטריונים האלה:

  1. החוסך או בן\בת זוגו יצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) במהלך התקופה שמיום 1.3.20;
  2. החוסך או בן\בת זוגו פוטרו מהעבודה בתקופה שהחל מיום 1.3.20;
  3. ההכנסה של החוסך ו\או בן\בת זוגו במהלך התקופה שמיום 1.3.20 פחתה ביחס להכנסה החודשית הממוצעת בשנת 2019. 

אם לשני בן הזוג יש קרן השתלמות, כל אחד מהם יוכל להגיש את הבקשה ביחס לקרן ההשתלמות שלו, ולמלא הצהרה כי אחד משלושת התנאים הללו חלים לגביו, אחרת, יאלץ לשלם מס עד 47%. 

 

באיזה אופן אפשר למשוך את הכספים

הרעיון של המשיכה הוא לסייע על אובדן הכנסה בתקופת הקורונה ולכן המשיכה מוגבלת לתקרה חודשית של עד 7,500 ש"ח בכל חודש. כרגע אפשר לבצע את המשיכה הזו כל חודש, עד חודש פברואר 2021.

משיכת קרן השתלמות בקורונה

במה שונה משיכה מקרן השתלמות בעקבות הקורונה במסגרת הוראת השעה ממשיכה רגילה מקרן השתלמות

  1. במצב דברים רגיל אפשר למשוך כספים מקרן השתלמות ללא מס רק לאחר שחלפו 6 שנים ממועד ההפקדה הראשון. במסגרת הוראת השעה, מי שעומד באחד משלושת הקריטריונים שציינו יוכל למשוך מבלי לשלם מס גם לפני שחלפו 6 שנים. 
  2. במצב רגיל אפשר למשוך את כל הכספים במשיכה הונית חד פעמית. אולם מי שמושך במסגרת הוראת השעה, יוכל למשוך מידי חודש סכום שמוגבל ל-7,500 ש"ח. הסכום אינו משתנה גם אם בחרנו חודש אחד שלא למשוך. 
  3. במצב רגיל, אפשר להמשיך ולחסוך באותה קרן השתלמות גם לאחר שחלפו 6 שנים ממועד ההפקדה הראשונה כל עוד לא משכנו סכום כלשהו מהקרן. במסגרת הוראת השעה, הותק בקרן לא נפגע ולכן ברגע שמתאפשר להמשיך ולבצע הפקדות לחשבון, אפשר יהיה להמשיך להפקיד לאותה הקרן ולהמשיך להנות מהותק שנצבר. 
 

נהנית מהכתבה?

אם כשקראת את הכתבה שאלת את עצמך "איך לא הכרתי את האתר הזה עד היום??" או שלפחות החכמת מספיק כדי לרצות ולקרוא גם את הכתבות הבאות,

אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "פנסיה בסטילטו" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

ואם התעוררת במצב רוח מפרגם במיוחד, אשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "פנסיה בסטילטו". 

אהבתם? אשמח אם תשתפו

2 תגובות

  1. יעל הגב

    פוסט כל כך חשוב! טוב שיש מישהו שמלמד על הדברים האלה (:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן