הילה-בן-חנוך-לוי

קצת עלי

אני הילה (נעים להכיר) ובמשך למעלה משש שנים שימשתי כמשנה ליועץ המשפטי של חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל ובמקביל בשאר הזמן ה(לא פנוי) כתבתי וצילמתי בלוג אופנה בשם "תלתלים".

אחרי כמה שנים שכאלה החלטתי לחבר בין הידע שצברתי בעבודתי במבטחים לחיבה שלי לכתוב באופן קליל ומשעשע וכך נולד "פנסיה בסטילטו" שצובע במחי מקלדת את עולם הפנסיה האפור לורוד מנצנץ.

מעוניינת להיות הראשונה שמקבלת עדכונים, הזמנות והטבות? הרשמי:

פוסטים נבחרים

איך להרוויח כסף באינסטגרם

בדצמבר 2013 הקמתי את בלוג האופנה והלייף סטייל שלי "תלתלים" שהפך עם השנים מתחביב איזוטרי לפופולארי, מקצועי ועסק של ממש אבל עוד לפני שהפך לכזה, ובהיותי בורת דיגיטל, לא ידעתי דבר וחצי דבר על רזי האינסטגרם אך אחרי שחברה אמרה לי שאי אפשר להיות בלוגרית אופנה בלי אינסטגרם פתחתי לעצמי חשבון בפברואר 2014 והעלתי בהתרגשות רבה תמונה באיכות בינונית מינוס של הבת שלי שהייתה אז בת שנה וקצת וסברתי לתומי שהעולם עוצר את נשמתו למראה היוזרית החדשה שהצטרפה לשורותיו. 

מה רבה הייתה הפתעתי לגלות מידי בוקר שלתמונות שאני החשבתי כמלאות סטייל ויצירתיות יש במקרה הטוב 4 לייקים… בהיותי תחרותית ופרפקציוניסטית להחריד (תכונה שנמצאת על הרצף שבין יתרון לחיסרון) הפכתי עם השנים את החשבון שלי באינסטגרם לנעים לעין ועם טביעת אצבע ויזואלית שייחודית לי + חופשת לידה שבה ביליתי 4 וחצי חודשים עם יד אחת פנויה שעבדה בלתייג, להגיב, להעלות וללייקק (פועל שאינני בטוחה שאומץ רשמית על ידי האקדמיה ללשון) כיד המלך, הפכו החשבון שלי לחשבון עם נוכחות בקרב הקהל הישראלי שבאינסטגרם ועם העוקבים וההשקעה בתוכן ויזואלי יפה, הגיעו גם ההזדמנויות העסקיות שאפשרו להתחיל להרוויח כסף מהאינסטגרם. 

איך להרוויח כסף באינסטגרם
מתוך האינסטגרם שלי

איך בדיוק מרוויחים כסף באינסטגרם?

תוכן שיווקי

אחת הדרכים הפופולאריות ביותר להרוויח כסף מאינסטגרם היא באמצעות שילוב תוכן שיווקי כחלק מהפיד. קמפיינים באינסטגרם הפכו בשנים האחרונות לפופלאריים במיוחד וחלק ניכר מהחברות הגדולות במשק עובדות על קמפיינים באינסטגרם שמתנהלים במקביל לקמפיינים בטלוויזיה ובשלטי חוצות. 

לרוב החברות הללו אינן פונות בעצמן אלא עובדות דרך מתווכים, חברות ניו מדיה שמתמחות באיתור בעלי חשבונות רלוונטיים (שקיבלו את השם "משפיענים" או "מובילי דעה") ויוצרים קמפיין שמתאים לשפה של האינסטגרם שבו לוקחים חלק המשפיענים הנבחרים שלרוב נדרשים להעלות את התמונה שהם יצרו במועד שנמסר להם מראש. 

איך מגיעים לחברות הללו וכמה כסף אפשר באמת להרוויח?

יש כמה חברות מוכרות וטובות כמו חברת שייר מדיה, לידרס גרופ, הלידרים ועוד. אם יש לכם כבר כמה אלפי עוקבים ואתם מרגישים שהחשבון שלכם מספיק מיוחד אל תתביישו לפנות בעצמכם לחברות הללו ולהציג את עצמכם ואת הפיד שלכם. 

התעריף לקמפיין שלרוב כולל תמונה אחת או יותר וסטורי מתחיל בכמה מאות שקלים ותלוי כמו כל דבר, בכוח שלכם ובכמות העוקבים. כוכבי רשת גדולים עם עשרות ומאות אלפי עוקבים גובים כמה אלפי שקלים לכל קמפיין שכזה. 

דבר המומחית:

מאיה קפלן מנהלת השיווק בסוכנות משפיעני הרשת לידרס עוזרת להבין על מה הם מסתכלים כשהם מחפשים פרופילים לקמפיינים באינסטגרם:

"לידרס פיתחה תשתית טכנולוגית חדשנית באמצעותה המערכות שלה סוקרות מידי יום את הרשת בחיפוש אחר משפיענים. הכלי הזה מספק גם צפי של כמות הלייקים והתגובות שהפוסט עשוי להניב. 

כשאנחנו בוחנים פרופילים לקמפיין חדש אנחנו מסתכלים בראש ובראשונה על ההתאמה של מוביל הדעת לאופי המותג, לקהל היעד, ולתחום (אופנה, אמהות, פודיז וכיו"ב) וכמובן התוכן. תמיד מתסכלים על התוכן ועל היצירתיות בחשבון של המשפיען. 

כמובן שגם למספר העוקבים יש משקל ואנחנו מבחינים בין 3 קבוצות: Micro Influencers עם מספר עוקבים קטן יחסית של כ- 5,000, מובילי דעה וסלבס." 

יצירת תוכן ויזואלי עבור אחרים וניהול חשבונות עבור לקוחות

אם גיליתם שאתם עילוי בתחום הצילום בסמארטפון, או שאתם יצירתיים באופן יוצא דופן ויודעים לייצר פריים שלא היה מבייש את החשבון של גוגל בעצמם וכל זה באמצעות עיפרון וצמד מפיות משל הייתם מקגיוור של עולם הדיגיטל, אתם בהחלט יכולים לשקול הסבת מקצוע ולהציע את שירותיכם בתחום יצירת התוכן עבור אחרים. 

דבר המומחית:

זהר נתיב גולן (זורה) מלמדת בעלי עסקים איך לשווק באינסטגרם ומנהלת עמודי אינסטגרם בעצמה. בהיותה אחת המומחיות בתחום, היא מסבירה מה כדאי לדעת כדי לנהל חשבון אינסטגרם בצורה טובה עבור אחרים:

  • "תיאום ציפיות עם הלקוח – חשוב להסביר ללקוח עבורו מנהלים את החשבון איך יראה תהליך העבודה ביניכם: כמה פוסטים וסטוריז תעלו בשבוע, מה הצפי מבחינת גידול כמות העוקבים והכי חשוב: מה המטרה של החשבון באינסטגרם: מיתוג, מכירה, קהילה וכיו"ב. 
  • להגדיר ולהכיר את הלקוח הפוטנציאלי של החשבון כדי שהתוכן שיגיע אליו יהיה מדויק ויגע בו. יש לנו נטיה לחשוב על מה מדבר אלינו אבל במרבית המקרים אנחנו לא מייצגים את הלקוח הפוטנציאלי של בעל העסק וחשוב לאמץ את נקודת המבט החיצונית הזו. 
  • לאחר שהגדרנו מי הלקוח הפוטנציאלי ומה מדבר אליו, יש להשקיע באסטרטגיית תוכן מדויקת שתתחיל למשוך את הקהל אליכם. ככל שהתוכן יהיה מדויק יותר, ככה המעורבות בחשבון תלך ותגדל ואיתה גם כמות העוקבים. 
  • תכננו קדימה והכינו את הפוסטים חודש קדימה. זה גם יעזור לתכנן טוב יותר את הויזואליות של החשבון. 
  • תעברו על הסטטיסטיקות של התמונות ותבחנו את החשיפה של כל אחת מהן כדי לדייק עוד יותר את התוכן שעושה את זה ללקוחות ולעוקבים. 
  • לעבוד עם כל הערוצים שאינסטגרם מציע: פוסטים, סטורי, שידורי לייב וה- igtv. כל אחד מהם מושך קהל מעט שונה ומצריך אסטרטגיית תוכן שונה. נסו לייצר בכל ערוץ כזה את הייחודיות שלכם ושמרו על עקביות."

מכירה היישר מהאינסטגרם

האינסטגרם הפך לאחת המדיות החשובות ביותר לעסקים גדולים או קטנים. כמובן שמי שיש לו עסק יכול להשתמש באינסטגרם כערוץ נוסף לביצוע מכירות. אבל גם אם אינכם בעלי עסק, אתם עדיין יכולים למכור דרך האינסטגרם מוצרים של אחרים. לחלק גדול מבעלי החנויות וביניהם כמובן גם אמזון ו-e-bay יש מה שנקרא "תכניות שותפים" שאפשר להרשם אליהם ולקבל קוד אישי שמוביל אמנם לאתרים שלהם אך מאפשר זיהוי של הגולשים שהגיעו מכם ואתם מתוגמלים עבור המכירות שנעשות דרככם. את הקוד שהוא בעצם כתובת URL לכל דבר, אתם יכולים לשלב בעמוד "הפרופיל" שלכם באינסטגרם ולהזמין את העוקבים שלכם ללחוץ עליו כל פעם שאתם מעלים תמונה של מוצר מאותו אתר או לשלב אותו בסטורי כקישור לחיץ עבור מי שיש לו מעל 10,000 עוקבים ומעלה. כמובן שהקישור אינו ייחודי רק לאינסטגרם ואפשר לעשות בו שימוש בכל מדיה שהיא כולל פייסבוק, בלוג, אתר, רשימות תפוצה שיש לכם וכיו"ב. 

 

רוצה להצטרף אלי?

מקווה שנתרמת ואפילו נהנית מהפוסט ואם את רוצה להמשיך ולקבל עוד פוסטים שלי וללמוד איך להיות אדונית לגורלך הפיננסי, מוזמנת להרשם לרשימת הדיוור של הבלוג ולהפוך תוך זמן קצר למומחית בתחום החיסכון הפנסיוני וגם לקבל רעיונות להכנסות נוספות. 

אהבתם? אשמח אם תשתפו

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן